01 June 2015

SUPPORT TICKETING SYSTEM


http://sts.moe.edu.my


  • Ia adalah laman web untuk membuat aduan sebarang kerosakan peralatan ICT sekolah yang belum dihapus kira dan sudah tamat tempoh jaminan (warranty).

PERHATIAN : 
BERMULA PADA TAHUN 2018, STS HANYA MENGAMBIL KIRA ADUAN TELAH DIBUAT PADA TAHUN 2017 DAN KE ATAS SAHAJA, SEKIRANYA ADUAN TELAH DIBUAT SEBELUM TAHUN 2017, MAKA ADUAN BARU PERLU DIBUAT

1) Pastikan peralatan tersebut mempunyai 
  •  KEW.PA-2 (Harta Modal/ Aset alih bernilai RM2000 ke atas)
  •  KEW.PA-3 (Aset alih nilain rendah bernilai RM2000 ke atas)
***Pastikan No Daftar KEW.PA-2/ KEW.PA-3  ditulis pada peralatan ICT. 


2)   Isi STS, Butiran berikut diperlukan :
  • Kod Sekolah
  • Nama Sekolah
  • Nama Penuh Pelapor
  • No. Daftar
  • Tahun Perolehan
  • Maklumat Kerosakan
***Email akan dihantar kepada anda sekiranya report STS anda berjaya


3)  Bawa salinan dokumen di bawah ke PKG (WAJIB)
      i) Salinan KEW.PA-2/ KEW.PA-3
     ii) Borang KEW.PA-9/ KEW.PA-9(A)
   
***Pihak PKG berhak menolak permohonan pihak sekolah jika salinan dokumen tersebut tidak dihantar.


4)  Semakan Aduan yang dibuat boleh dirujuk menerusi laman web :
***Seminggu selepas aduan dibuat sahaja akan dipaparkan   
***Hanya aduan tahun 2017 dan semasa sahaja dipaparkan