02 May 2015

PENYELENGGARAAN KAMPUS ASTRO

Kampus Astro tidak berfungsi. Apa yang perlu dilakukan ?

Sekolah yang mempunyai masalah teknikal atau pengaktifan semula kad Astro sila hubungi : talian 03-95438100 (tekan 1, seterusnya 2, dan pilih samada : 1- pertanyaan atau tekan 2- masalah teknikal ). 

Bagi bantuan teknikal, cikgu perlu berada dihadapan decoder Astro dan mungkin perlu menggunakan telefon bimbit bagi memudahkan proses setting decoder tersebut. 

Berikut merupakan contoh penyelesaian bagi setiap masalah berkaitan Kampus Astro:

1. Tiada Siaran / dapat dengar radio sahaja / ada beberapa siaran sahaja :
Telefon 03-95438100 (tekan 1, seterusnya 2, dan pilih samada 1- pertanyaan atau tekan 2- masalah teknikal ) pastikan sedia dengan nombor siri kad astro dan perlu berada dihadapan decoder Astro.

2. Remote rosak :
Buat surat bertandatangan Guru Besar @ Pengetua, dalam surat nyatakan nama sekolah, kod sekolah, nombor siri kad serta nombor akaun astro.
Untuk perhatian: Head of corporate responsibility department. Fax kan surat tersebut ke: 03-95437333

3. Kad Astro hilang:
Buat laporan polis kehilangan kad, kepilkan bersama surat bertandatangan Guru Besar @ Pengetua, dalam surat nyatakan nama sekolah, kod sekolah, nombor siri kad serta nombor akaun astro (Telefon 03-95438100) . Untuk perhatian: Head of corporate responsibility department. Fax kan surat tersebut ke: 03-95437333

4. Mengalih piring ke bangunan baru:
Dikenakan bayaran sebanyak RM150 (sekiranya ada tambahan cabel akan dikenakan caj kabel) yang ditanggung oleh pihak sekolah. Tulis surat bertandatangan Guru Besar @ Pengetua, dalam surat nyatakan nama sekolah, kod sekolah, nombor siri kad serta nombor akaun astro. Untuk perhatian: Head of corporate responsibility department. Fax kan surat tersebut ke: 03-95437333

Diharapkan langkah diatas dapat membantu pihak sekolah dalam mengaktifkan kembali Kampus Astro.